Jeśli chodzi o rozpoczęcie działalności gospodarczej, wielu przedsiębiorców przyciąga swoboda zarabiania pieniędzy na ich warunkach. To nie znaczy, że nie przychodzi bez wyzwań.
Jedną z najczęstszych trudności, z którymi się borykamy, jest znalezienie odpowiedniej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Każdy, kto jest przedsiębiorcą, zna i rozumie wiele kapeluszy, które musisz nosić i zadania, z którymi musisz żonglować każdego dnia, zwłaszcza gdy zaczynasz. A w czasach, w których kultura pośpiechu i praca bez przerwy są glamourowane, jak możesz zbudować biznes swoich marzeń bez wypalania się? W uznaniu Miesiąca Świadomości Stresu jestem podekscytowany, że mogę podzielić się podstawowymi elementami, które wprowadziłem, które, mam nadzieję, pomogą ci znaleźć większą równowagę. A zaczyna się od zorganizowania.
Organizacja jest kluczem
Zanim zagłębimy się w ten temat, muszę zapytać… czy to Ty prowadzisz swoje projekty, czy to Twoje projekty prowadzą Ciebie? Przyznam, że kiedy po raz pierwszy zacząłem w 2017 roku, moje życie było zdecydowanie tym drugim. Oto trochę o mnie: obecnie równoważę karierę na pełen etat z dwoma firmami jako autor publikacji i wpływowy styl życia . To brzmi jak dużo, wiem. Jednym z najczęściej zadawanych pytań jest: „Jak jesteś w stanie to wszystko zrównoważyć?” Mam jedno słowo: organizacja. Bycie zorganizowanym pozwala mi zarządzać i balansować moimi projektami bez poczucia ciągłego przytłoczenia lub przepracowania. Bycie zorganizowanym może również pomóc:
Oszczędzaj czas
Wyeliminuj rozpraszacze
Zminimalizuj stres i niepokój
Zwiększ swoją produktywność
Popraw swoje skupienie
Jedną z najlepszych porad biznesowych, jakich się nauczyłem, jest ograniczenie zgiełku, a więcej strategii. I zgadnij co? Kiedy planujesz, organizujesz!
Jak zorganizować się na sukces
1. Uporządkuj swoją przestrzeń
Po pierwsze, uporządkuj swoje miejsce pracy i narzędzia. Przejrzyj swoje biuro, biurko, e-maile i każdą inną przestrzeń aktualnie wykorzystywaną przez Twoją firmę. Sortuj, segreguj i przechowuj wszystkie przedmioty i dokumenty, które nadal uważasz za niezbędne dla Twojej firmy. Pójdź o krok dalej i zdigitalizuj fizyczne dokumenty, aby móc je przechowywać w takim miejscu, jak Dysk Google, platforma integrująca się z Asaną
2. Dokumentuj i przechowuj swoje przepływy pracy
Jeśli chcesz być zorganizowany, wszystko musi być jasne i spójne. Jakie są kroki niezbędne dla twoich operacji? Wymień je i utwórz przepływ pracy. W ten sposób, gdy nadejdzie czas na członków zespołu na pokładzie lub delegowanie pracy, będą mieli coś do przejrzenia i potraktowania jako punkt odniesienia. Jeżeli szukasz biura rachunkowego, sprawdź ofertę firmy Wikom.
3. Automatyzuj, automatyzuj, automatyzuj
Myślę, że można śmiało powiedzieć, że duża liczba codziennych zadań może się powtarzać. Popraw swoją wydajność, automatyzując te zadania. Moim zdaniem ten krok zmienia zasady gry, zwłaszcza jeśli chcesz poprawić równowagę między pracą a życiem prywatnym i odzyskać trochę czasu. Asana ułatwia to dzięki funkcji Reguł , dzięki czemu niezwykle łatwo jest ustawić te zadania i zapomnieć o nich.
4. Twórz szablony
Innym świetnym sposobem na zorganizowanie się jest tworzenie i projektowanie szablonów. Proponuję zrobić to dla każdego zadania, które wykonujesz, jeśli możesz. Zacznij od odpowiedzi na e-maile, podpisów w mediach społecznościowych lub blogów. Możliwość łatwego tworzenia szablonów zadań i projektów to kolejna cecha Asany, którą uwielbiam. Nie tylko to, ale stworzyli również standardowe szablony, których możesz użyć i dostosować do swoich potrzeb.
5. Z łatwością zarządzaj obciążeniem pracą
Ostatnim krokiem w organizacji firmy jest zainwestowanie w narzędzie do zarządzania pracą . Jeśli mnie pytasz, Asana jest najlepszym narzędziem na świecie. To znacznie ułatwia współpracę z zespołem i śledzenie wyników firmy. Dzięki ponad 100 integracjom z platformami takimi jak Gmail , Zoom i Adobe Creative Cloud , decyzje biznesowe są podejmowane znacznie mniej kłopotów.
Czas się zorganizować
Dzięki Asanie mogłem z łatwością zorganizować mój biznes i Ty też możesz. W lutym udokumentowałem, jak Asana pomogła mi napisać moją najnowszą powieść w 30 dni. Obejrzyj tutaj . Dzięki Asanie zawsze czuję, że jestem o krok do przodu, a nie dwa do tyłu.