Analiza konkurencji w e-commerce – jak zrobić?

Jednym z najważniejszych działań marketingowych w e-commerce jest analiza konkurencji. Jest to działanie nieodzowny, by możliwe było właściwe i efektowne zaplanowanie kolejnych kroków biznesowych. Jak dokonać analizy konkurencji i jakie znaczenie ma ta analiza dla sukcesu firmy?

Analizę konkurencji zacznij od jej identyfikacji

Całe działanie marketingowe rozpocznij od identyfikacji. Dużo łatwiej jest wybić się na rynku stacjonarnym niż w sieci. Możesz to łatwo zrozumieć, wyobrażając sobie, ile sklepów internetowych podobnych do Twojego działa obecnie w sieci. Co więcej, konkurencją dla Ciebie jest nie tylko sklep oferujący te same produkty, ale także sklep oferujący produkty zupełnie inne, ale zaspokajające te same potrzeby bądź nawet sklep, który ma zupełnie inny profil działania, ale jest wypozycjonowany na te same słowa kluczowe. Pierwszym krokiem dla Ciebie będzie więc dokładne i trafne określenie, kto jest Twoją grupą docelową. Nie chodzi tu tylko o dane czysto demograficzne, ale o styl życia tych osób, ich zainteresowania, pasje. Największymi konkurentami są dla Ciebie strony, które znajdują się w TOP 10 wyników wyszukiwania. Większość transakcji odbywa się bowiem na pierwszych stronach wyszukiwarki.Tę konkurencję powinieneś brak pod uwagę.

Analiza konkurencji podstawie jej działań

Kiedy wiesz już, kto jest Twoim największym konkurentem, przejdź do analizy jego działań i strategii. Monitoring powinien być długoterminowy i stały, co pozwoli Ci na uzyskanie wiedzy o mocnych i słabych stronach konkurencji. Ta wiedza pozwoli Ci na zmodyfikowanie Twojej oferty tak, by lepiej trafiać w potrzeby klienta. Oczywiście, dla potencjalnego klienta najważniejsza jest cena produktu, ale żeby mógł on do niej dotrzeć, musi najpierw trafić do Twojego sklepu.

Sprawdź widoczność sklepu internetowego

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, nie zapomnij, że musi się on wyróżnić na tle konkurencji. Reklamuj go we wszechobecnych mediach społecznościowych, przeprowadzaj kampanie produktowe, a także zadbaj o dobre opisy produktów. Sprawdź, czy sklep działa płynnie od strony technicznej, być może korzystna będzie zmiana silnika na np. Shopify Polska. Sprawdź, czy Twój sklep jest dobrze widoczny na tle bezpośredniej konkurencji w danej branży.

Analiza konkurencji w e-commerce – jak zrobić?

Do profesjonalnej analizy konkurencji przyda się doświadczony Shopify Developer. Skorzystanie z takich usług pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję i odnieść sukces, spełniając najbardziej wygórowane wymagania klientów w sklepach internetowych.

undefined

Article Categories:
Biznes i finanse

Comments are closed.