Visual merchandising to takie rozmieszczenie produktów, które ma na celu maksymalizację sprzedaży. Inwestowanie w visual merchandising może poprawić jakość zakupów dla klientów, być silnym narzędziem marketingowym dla Twojej firmy i zwiększyć lojalność klientów. Jednak dobry marketing wizualny będzie kosztować czas, wysiłek i pieniądze, więc musisz być gotowy na początkową inwestycję. Więcej informacji znajdziesz na stronie https://tm360.pl/merchandising/.
Zalety wizualnego merchandisingu
Potencjalne zalety dobrego wizualnego merchandisingu to:
Większa liczba klientów — merchandising wizualny może zwiększyć liczbę klientów, którzy zauważają i wchodzą do Twojej firmy detalicznej. Promocja powinna zaczynać się na zewnątrz, gdzie klienci po raz pierwszy widzą Twój lokal (np. oznakowanie). Jeśli podoba im się to, co widzą i cieszą się doświadczeniem, które tworzysz w środku, powinno to zachęcić ich do powrotu do Twojego sklepu. Zobacz poznaj potrzeby swoich klientów.
Zwiększona sprzedaż – Skuteczny wizualny merchandising może mieć wyraźny i pozytywny wpływ na sprzedaż detaliczną. Przejrzyste ceny, dobrze zaopatrzone półki, proste ekspozycje i widoczne znaki sprzedażowe mogą pomóc zwiększyć zyski, jednocześnie poprawiając wrażenia z zakupów dla Twoich klientów.
Maksymalizacja potencjału powierzchni handlowej — kreatywne podejście do merchandisingu może pomóc w lepszym wykorzystaniu przestrzeni bez potrzeby rozbudowy lub renowacji. Układ powinien być płynny i kierować klientów do ważnych przedmiotów i ekspozycji, które chcesz wyróżnić. Twoi klienci zaczną kojarzyć Twój przejrzysty i atrakcyjny merchandising z pozytywnym doświadczeniem zakupowym. To powinno zachęcić ich do powrotu.
Uzyskanie jak największej wartości z produktów — jeśli masz produkty, które trudno sprzedać, sprytny merchandising wizualny może pomóc w ich wprowadzeniu na rynek bez konieczności obniżania ich ceny. Podobnie możesz umieścić tanie przedmioty w mniej widocznych miejscach, aby zachęcić do sprzedaży przedmiotów o wysokiej marży.
Wady wizualnego merchandisingu
Może się okazać, że istnieją pewne przeszkody we wprowadzaniu technik wizualnego merchandisingu w Twoim sklepie detalicznym. Obejmują one:
Zmiana układu i przestrzeni — może być konieczne poświęcenie czasu na zmianę aranżacji przejść, półek, elementów wystawowych i ogólnego układu wewnętrznej powierzchni handlowej.
Zwiększone wymagania wobec personelu — sukces technik wizualnego merchandisingu może oznaczać, że będziesz musiał obsługiwać większą liczbę codziennych klientów, większą sprzedaż i więcej dostaw. Może również wystąpić więcej problemów z obsługą klienta, dłuższe godziny pracy i potrzeba większej liczby pracowników.
Koszt – Jeśli zainstalujesz nowe oprawy, stworzysz nowe oznakowanie lub poprawisz wygląd swojej powierzchni handlowej, koszty mogą się szybko zsumować. Jednak pokonywanie wyzwań związanych z planowaniem i zarządzaniem marketingiem wizualnym może prowadzić do rentowności i zwiększenia lojalności klientów.