Tworzenie filmu szkoleniowego jako specjalność

Niektóre firmy mogą pochwalić się dobrym zapleczem technicznym w zakresie produkcji filmów instruktażowych lub doświadczeniem w produkcji filmów instruktażowych dla konkretnej branży. Inne firmy przypadkowo natknęły się na to podczas filmowania ślubów, a potem zakochały się w tym ekscytującym procesie kreatywności i zabawy, aż w końcu stały się ekspertami w tworzeniu filmów edukacyjnych. Gdzie w rezultacie widzowie zobaczą na ekranie stworzone przez Ciebie „duchy trenerów biznesu” i cały proces szkolenia?

 

To, co dla niektórych mogło być hobby, wkrótce stało się pracą na pełny etat, zapewniającą emocjonalną satysfakcję pracownikom firmy i być może zysk finansowy. Niezależnie od tego, w jaki sposób Twoja firma wkroczyła w ten wspaniały świat ruchomych obrazów, ważne jest, abyś przestrzegał zasad.

Dlaczego zasady są ważne: W pewnym momencie, prędzej czy później, przyzwyczajasz się do porządkowania swojej pracy, zwracania uwagi na wszystkie szczegóły i stosowania się do zaleceń klienta. Rekomendacje i wymagania: zgodnie z opisem klienta w rozmowie z Tobą, gdzie dokładnie opisuje, jaki powinien być Twój film szkoleniowy w Warszawie, co zawierać, kogo należy sfilmować. Będzie dobrze, jeśli otrzymasz to wszystko w formie zadania technicznego, chociaż będziesz musiał wziąć pod uwagę nie tylko sam TK, ale nawet nie do końca niewypowiedziane życzenia. Taka jest zasada tego biznesu – polegać na tym, co klient powiedział i chciał, a także na tym, czego chce uniknąć. (na przykład zbliżenie twarzy kierownika sklepu).

Wstęp. Prawie każdy może dziś stworzyć wideo samodzielnie, czy to za pomocą telefonu, czy kamer wideo, kamer wbudowanych w aparat, to nie ma znaczenia. A jednocześnie nie każdy może to zrobić w taki sposób, aby efekt strzelaniny stał się przydatnym filmem szkoleniowym dla firm. Ale dla tych, którzy mogą i nadal to robią (nagraj film szkoleniowy), rynek staje się coraz bardziej wymagający, a firmy muszą dowiedzieć się, jak wyróżnić się na tle innych profesjonalistów.

 

Zastanawiam się nad tym: zamówienie filmu edukacyjnego nie jest zwykłą decyzją, ale trafną decyzją i teraz prawie każda stabilna organizacja może zamówić film edukacyjny. Dlaczego w dzisiejszym świecie ktoś z napiętym budżetem miałby przeoczyć innych i pozwolić ci sfilmować i zmontować ich projekt? Najprawdopodobniej stało się to możliwe, ponieważ twoja praca była atrakcyjna dla innych i wyprzedzałeś tych innych w kilku aspektach: na początek w pisaniu scenariusza. W końcu, jeśli plan scenariusza zostanie stworzony, to już połowa sukcesu. Scenariusz nie jest śmieciem ulicznym! Jeśli jesteś kreatywny i pomagasz innym zobaczyć w kinie świat ich klienta lub partnera w wielu sekcjach i relacjach biznesowych i opisujesz go słowami lepiej niż sami klienci, to jesteś na koniu. Jest to szczególnie widoczne, jeśli ściśle przestrzegasz reguł branżowych klienta i trzymasz się jego standardów,tworzenie filmów instruktażowych. Szukasz najlepszych fachowców? Sprawdź ofertę Soulseedmedia Warszawa.

Systematyczny świat zasad

filmowania instruktażowego Podstawowe techniki filmowania, które zwykle twórca filmów instruktażowych chciałby, aby obejmowały regulację dźwięku, kamery i oświetlenia, znacznie ograniczą edycję. Operator będzie wtedy początkowo wiedział, jak ważny jest dobór odpowiedniego mikrofonu do dialogu, klarowność rejestrowania dźwięków atmosfery w miejscach filmowania oraz zasady używania światła do kontrolowania nastroju filmu szkoleniowego i dyskretnego montażu. Ważne jest, aby pracownicy lub klienci mogli w pełni zaangażować się w tworzony film, wtedy pełniej ujawni im idee w nim ucieleśnione, oczywiście w dużej mierze zależy to od formy i prezentacji metodycznego materiału wideo.

Wyobraź sobie, że oglądasz dobry film. Jesteś w samym środku interesującej sceny, w której dwóch aktorów toczy zaciekłą kłótnię. Jeden z aktorów podpiera regał, a drugi „podtrzymuje” ścianę. Nagle żaden z nich fizycznie się nie poruszył, ale kamera „zniknęła”, a półka już wisiała sama. Mało tego, aktor „X”, który wcześniej był po prawej stronie ekranu, teraz w magiczny sposób jest po lewej, a aktor „Y”, który był po lewej, teraz jest po prawej. W tym scenariuszu montażysta lub operator złamał bardzo ważną zasadę, zasadę 180 stopni, która mówi, że kamera(y) musi pozostać po jednej stronie wyimaginowanej linii podczas akcji. Zasada istnieje nie bez powodu, a jej złamanie może prowadzić do niepożądanych skutków w zakresie rozumienia tego, co dzieje się na ekranie, oznacza opanowanie jakiejś techniki lub umiejętności. W tym przypadku publiczność podświadomie tworzyła „mentalną relację” z przeszłości aktorów. Przekroczenie linii wprawi widzów w zakłopotanie, zmuszając ich do myślenia nie o produkcie edukacyjnym, który im pokazano, ale o tym, gdzie zniknął aktor i dlaczego tak się stało.

Inna podstawowa zasada mówi: „Nie strzelaj bezpośrednio w światło”. Innymi słowy, nie umieszczaj obiektu bezpośrednio przed źródłem światła, zostaniesz zdmuchnięty. Ponownie, istnieje powód, dla którego ta zasada istnieje, a jej ignorowanie może prowadzić do niepożądanego rezultatu. Jeśli potrzebujesz tego konkretnego tła i masz inne źródło światła, które może odpowiednio pokazać Twój obiekt (np. Twój produkt i sposób jego użycia) lub jeśli chcesz uzyskać efekt sylwetki, twoje powody są słuszne. Jeśli jednak pragniesz zobaczyć np. twarz aktora i skierujesz światło na jego plecy (umieszczając je np. przed oknem), uzyskasz ciemny obraz i nie będzie on wyglądał ładnie do odbiorców.

Dlaczego naruszać zasady robienia filmów edukacyjnych?

Od czasu do czasu ludzie łamią zasady, a czasem łamią je z nierozsądnych powodów. Głównym powodem jest często ignorancja. Weźmy przypadek, w którym początkujący filmowiec, który właśnie kupił fantastyczną kamerę, nie może się doczekać doświadczenia swojego pierwszego klienta. Wydał już nawet połowę swojej pensji, ponieważ jest tak pewny siebie, że może wykonać dobrą robotę. W końcu to tylko jeden wywiad z prezesem firmy. Rzeczywiście, kilka razy ćwiczył używanie nowego sprzętu w swojej kuchni, ale brakowało mu doświadczenia zawodowego i nie był w stanie wykonać tego zadania.

Wreszcie, hura, dzisiaj jest data nagrania wideo. Miejsce jest idealne, a klient zapewnia nam reżysera, który mówi z tekstu, czystymi linijkami, mądry, bez wahania i nudy. I nawet Matka Natura jest dla nas łaskawa. Operator ma wystarczająco dużo światła, horyzonty i niebo są czyste lub przynajmniej bliskie jasności. Jednak początkujący pan dostaje klapsa w nos dopiero później i zajmuje mu wieczór, zanim zorientuje się, że miał duży problem z dźwiękiem podczas kręcenia materiału szkoleniowego.

Innym dużym problemem dla reżysera jest to, że reżyser musi być jutro w mieście i może kręcić tylko w weekendy. A teraz ten wiecznie zajęty dyrektor wykonawczy, który ma zaprezentować pierwszą część waszej edukacyjnej duologii, wrócił do swojego miasta, które znajduje się nieco ponad pięćset kilometrów stąd. Co jeszcze: Sekretarz dyrektora generalnego właśnie potwierdził, że jego harmonogram jest wciąż zapełniony przez 3 miesiące. Operator wideo, bliski utraty wartościowego klienta, wyciąga swoją pierwszą ważną lekcję z tego nieprzyjemnego doświadczenia. Operator nie polega już na wbudowanym mikrofonie kamery i planuje wziąć zewnętrzny mikrofon krawatowy do późniejszego nagrywania. Ale czy następnym razem zwróci większą uwagę na oświetlenie, czy możemy założyć, że znowu będzie miał szczęście?

Article Categories:
Uncategorized

Comments are closed.